"בימי שבתי בבית הדין לא נשאר עגון ועגונה באשדוד"

    למעשה אין כאן פרידה, הפרידה היא רק גיאוגרפית ולא רוחנית. ההלכה והיהדות יושבים בתוך הלב. הגמרא אומרת שלמרות שהגופים מחולקים – חד הם. יהי רצון שיתקיים בנו שבתי בבית ה' כל ימי חיי ולעסוק בתורה לעולם
    דוד קורצוייל No Comments on "בימי שבתי בבית הדין לא נשאר עגון ועגונה באשדוד"

    מערכת בתי הדין הרבניים נפרדה אמש משני אבות בית הדין אשדוד, הרה"ג יקותיאל כהן והרה"ג אברהם עטייא, ומן המזכיר הראשי של בית הדין הרב יעקב בן חמו, שפרשו לאחר שנות כהונה רבות

    למעשה אין כאן פרידה, הפרידה היא רק גיאוגרפית ולא רוחנית. ההלכה והיהדות יושבים בתוך הלב. הגמרא אומרת שלמרות שהגופים מחולקים – חד הם. יהי רצון שיתקיים בנו שבתי בבית ה' כל ימי חיי ולעסוק בתורה לעולם
    8:31
    10.05.24
    אתר קול חי No Comments on נתניהו לתקשורת אמריקנית: אם נצטרך להילחם לבד – נעשה זאת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת בתי הדין הרבניים נפרדה אמש משני אבות בית הדין אשדוד, הרה"ג יקותיאל כהן והרה"ג אברהם עטייא, ומן המזכיר הראשי של בית הדין הרב יעקב בן חמו, שפרשו לאחר שנות כהונה רבות.

    לרגל פרישתם לגמלאות לאחר עשרות שנות פעילות נערך אירוע הוקרה עם סעודת מצווה באולמי "גולדן קראון" באשדוד. באירוע נטלו חלק הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב דוד לאו, הרב הראשי לאשדוד הרה"ג יוסף שיינין, מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי ודייני בית הדין אשדוד בעבר ובהווה.

    הרב יקותיאל כהן התמנה לכהונת דיין בבית דין אזורי בשנת 1987, בשנת 1994 מונה לאב בית הדין אשדוד, ולקראת סוף כהונתו מונה לאב"ד בירושלים. הרב אברהם עטייא התמנה לכהונת דיין בבית דין אזורי בשנת 1990 ובשנת 2011 מונה לאב"ד באשדוד. לפני חודשים ספורים הגיעו הרבנים לגיל 70, שבו על פי חוק מסיימים דיינים את כהונתם.

    הרב יעקב בן חמו החל את שירותו בבתי הדין לפני שלושים וחמש שנה, תחילה כפקיד ראשי, שימש במשך שנים כסופר דיינים, בשנת תשנ"ה נבחר ל"עובד מצטיין" וסיים את כהונתו כמזכיר הראשי של ביה"ד אשדוד.

    הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגר"ד לאו: "הדיינים יושבים ומביאים את דבר הקב"ה לעולם ומתוך עיסוקם הם עלו ונתעלו. הכרתי את הרבנים עוד טרם כניסתי לתפקיד הרב הראשי לישראל. יהודי שיש לו נגיעה לתורה לא יכול לפספס את ספרי הרב כהן. המסירות והאכפתיות של הרב יקותיאל כהן כדיין עם הקפדתו על כבודו של בית הדין, כמו עמידתו האיתנה של הרב עטייא על משמר ההלכה. המזכיר הראשי ר' בן חמו ידע להסביר פנים ולפתוח את בית הדין והתייחס בדרך ארץ ונינוחות לכל דיכפין. התנהלותם של שלושת הפורשים היום היא אות ומופת לכל בתי הדין בארץ".

    הרב יקותיאל כהן נשא דברים ואמר "בימי שבתי בבית הדין לא נשאר עגון ועגונה באשדוד. כל מי שעבר תחת ידנו קיבל את הטיפול באופן מסור ואני סבור שהתוצאות בהתאם". הרב עטייא הוסיף כי "למעשה אין כאן פרידה, הפרידה היא רק גיאוגרפית ולא רוחנית. ההלכה והיהדות יושבים בתוך הלב. הגמרא אומרת שלמרות שהגופים מחולקים – חד הם. יהי רצון שיתקיים בנו שבתי בבית ה' כל ימי חיי ולעסוק בתורה לעולם".

    מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי: "אי אפשר שלא לציין את מסירותם של הרבנים והקדשת כל עיתותם לבית הדין. קיבלנו מכתבים רבים המשבחים את תפקודם ומהללים את יחסם האנושי לאורך קרוב לשלושים שנה. הם ממשיכים מסורת מפוארת של דייני ישראל והם הוסמכו על ידי גדולי ישראל. הרב יקותיאל כהן קיבל את כולם בסבר פנים יפות ובד בבד פעל להצלת עשוק מידי עושקו ולהצלת עגונות, מסירותו לבית הדין לא ידעה גבולות ואף כיהן כמשך תקופה כדיין בפועל בבית הדין הגדול. הרב עטייא ניחן בכושר שכנוע שסייע לא אחת בפתרון תיקים מורכבים ומסובכים, כגון תיק עגינות בן 16 שנים שהרב הביא לסיומו עוד בשנותיו הראשונות בבתי הדין, וכך היו מקרים רבים. המזכיר הראשי הרב בן חמו פורש לאחר שירות ארוך בבית הדין והגיע אלינו לאחר שנים רבות כמורה ומחנך. בתיקו האישי מצויים מכתבי תודה והערכה של מתדיינים על מסירותו לציבור שהיתה מעבר לשעות העבודה ואף בימי חופשה וחול-המועד היה זמין וסייע בחפץ לב לכל פונה. עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו".

    במקום הרבנים שפרשו לגמלאות נתמנו הרה"ג מיכאל צדוק והרה"ג משה אמסלם לאבות בית הדין אשדוד, והרב יחזקאל סיילס נתמנה למזכיר הראשי.



    0 תגובות